تجارت بین المللی فروالیاژ، سنگ های معدنی، انواع بلبرینگ و اره نواری

۲۹ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

ایران: 1.5 میلیون تن سیمان در انبارها خاک می‌خورد


براساس گزارش معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت از مجموع تعداد 113 جواز تاسیس صادره برای واحدهای سیمان با ظرفیت اسمی 110میلیون تن در سال، تعداد 72واحد فعال است که تعداد 37واحد از آنها در بورس پذیرفته شده‌اند. سهم واحدهای سیمان پذیرفته‌شده در بورس از کل ظرفیت اسمی واحدهای فعال صنعت سیمان حدود 62 درصد و از کل تولید محصولات سیمان در سال 1393 حدود 5/61 درصد است. 

به گزارش تعادل، براساس اطلاعات منتشره توسط سازمان بورس و اوراق بهادار کشور با عنوان اطلاعات و صورت‌های مالی حسابرسی‌شده 12ماهه منتهی به پایان اسفندماه 1392 و 1393، اطلاعات صورت‌های مالی مربوط به 20واحد سیمانی فعال در بورس و اوراق بهادار کشور منتشر شده است که در مجموع 4/30درصد از کل ظرفیت اسمی و حدود 2/42درصد از تولید سال 1393 را به خود اختصاص داده‌اند. در این گزارش که توسط دفتر تحقیقات و سیاست‌های بخش‌های تولیدی وزارت امور اقتصادی و دارایی منتشر شده، عملکرد 20واحد مذکور از منظر تولید و سرمایه‌گذاری مورد بررسی قرار گرفته است. 


جدول 1. تصویری از واحدهای سیمان کشور به تفکیک پذیرش یا عدم پذیرش در بورس از نقطه نظر تعداد، ظرفیت اسمی و تولید سال 1393


 عملکرد عمومی شرکت‌های سیمان فعال در بورس

بررسی صورت‌های مالی حسابرسی‌شده 20 واحد مورد بررسی در 12ماهه سال 1393 و مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد: 

*میزان تولید 20 واحد مورد بررسی، با سهم 2/42 درصدی از کل تولید محصولات سیمان در کشور، به حدود 1/28 میلیون‌ تن رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 2/0 درصد افزایش نشان می‌دهد. 

*میزان فروش 20 واحد مورد بررسی، به حدود 6/26 میلیون تن رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 3/7 درصد کاهش نشان می‌دهد. 

*اختلاف میزان تولید و فروش 20واحد مورد بررسی در سال 1393 حدود 5/1 میلیون تن است که حدود 3/5 درصد تولید این واحدهاست. 

*بررسی صورت‌های مالی 20شرکت مورد بررسی نشان می‌دهد که مجموع سود ناخالص آنها به بیش از 7160میلیارد ریال رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، معادل 3/7درصد کاهش یافته است. همچنین مجموع حاشیه سود ناخالص این شرکت‌ها، حدود 32درصد گزارش شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (38درصد) حدود 6 واحد درصد کاهش نشان می‌دهد. 

*مجموع سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت 20واحد مورد بررسی در سال 1393 با کاهش 9/7درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، به حدود 3294میلیارد ریال رسیده است. نرخ رشد منفی سرمایه‌گذاری بلندمدت این شرکت‌ها، حاکی از آن است که سرمایه‌گذاری‌های جدید در این صنعت محتاطانه و نزولی خواهد بود. 

*مجموع سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت 20واحد مورد بررسی طی سال 1393، به حدود 1206میلیارد ریال رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 6/4درصد افزایش نشان می‌دهد. این سرمایه‌گذاری عمدتا برای تامین مواد اولیه و انرژی مصرفی واحدها بوده است. 


 عملکرد موردی واحدهای سیمان فعال در بورس 

در بین 20شرکت سیمان مورد بررسی فعال در بورس نکات زیر حائز اهمیت به نظر می‌رسند: 

*از 20واحد سیمان مورد بررسی 12واحد بجنورد (21درصد)، صوفیان (3/3درصد)، ممتازان کرمان (5/19درصد)، فارس‌نو (8/3درصد)، کرمان (3/16 درصد)، داراب (4/9درصد)، اصفهان (1/19درصد)، بهبهان (7/1درصد)، فارس (13درصد)، قائن (4/3 درصد)، سفید نی‌ریز و دشتستان از افزایش تولید یا عدم تغییرات طی سال 1393 نسبت به سال قبل برخوردار بوده‌اند و 8 واحد باقیمانده با کاهش میزان تولید (میانگین 6/8درصد) مواجه بوده‌اند. 

*از 20واحد سیمان مورد بررسی 8 واحد خوزستان (4/4درصد)، صوفیان (4/3درصد)، خاش (3/0درصد)، فارس‌نو (7/2درصد)، کرمان (4/1درصد)، داراب (10 درصد)، فارس (1/7درصد) و دشتستان از افزایش میزان فروش یا عدم تغییرات طی سال 1393 نسبت به سال قبل برخوردار بوده‌اند و بقیه واحدها با کاهش میزان فروش (به‌طور متوسط 12درصد) مواجه بوده‌اند. 

*در بررسی اختلاف میزان تولید و فروش (به عنوان جانشینی برای متغیر موجودی انبار)، 10واحد سیمان با مازاد تولید نسبت به فروش مواجه بوده‌اند، این در حالی است که واحدهای سیمان صوفیان با 11هزار تن، ممتازان کرمان با 641 هزار تن، غرب با 1162 هزار تن، درود با 920 هزار تن، فارس با 588 هزار تن، قائن با 660 هزار تن، کردستان با 214هزار تن، سفید نی‌ریز با 160هزار تن و دشتستان با یک هزار تن کاهش در موجودی انبار مواجه بوده‌اند. 

*از بین 20 واحد سیمان مورد بررسی 8 واحد سیمان خوزستان (6/3درصد)، صوفیان (4/2درصد)، خاش (4/16درصد)، ممتازان کرمان (1/50درصد)، فارس‌نو (28درصد)، کرمان (8/23درصد)، فارس (2/17درصد) و دشتستان (1/46درصد)، از افزایش سود ناخالص طی سال 1393 نسبت به سال قبل برخوردار شده و بقیه واحدها با زیان ناخالص روبه‌رو شده‌اند. 

*از بین 20 واحد سیمان مورد بررسی، 6 واحد سیمان خوزستان (7/41درصد)، غرب (بیش از 8 برابر)، کرمان (6/9درصد)، داراب (9/9درصد)، قائن (69درصد) و دشتستان (20درصد) افزایش سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت را تجربه کرده‌اند. این در حالی است که تغییر در رقم سرمایه‌گذاری بلندمدت واحدهای دیگر نسبت به سال قبل منفی، صفر یا تقریبا صفر است. 

* از بین 20 واحد سیمان مورد بررسی، 4 واحد سیمان ممتاز کرمان (8/36درصد)، شمال (بیش از 24برابر)، درود (بیش از 9برابر) و دشتستان (حدود 5/2 برابر) از افزایش سرمایه‌گذاری‌ کوتاه‌مدت نسبت به سال قبل برخوردار بوده‌اند، این در حالی است که تغییر در رقم سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت 16 شرکت دیگر منفی، صفر یا تقریبا صفر است. 


 جمع‌بندی 

*به‌طور کلی طی سال 1393، تولید سیمان واحدهای مورد بررسی که بیش از 2/42درصد از کل تولید سیمان کشور را به خود اختصاص داده‌اند، با کاهش 2/0درصدی نسبت به سال قبل مواجه بوده است که ناشی از کاهش تقاضای سیمان به دلیل رکود ساخت‌وساز و پروژه‌های عمرانی در کشور است (کل سیمان تولیدی در کشور طی دوره مورد بررسی حدود 3/6درصد کاهش داشته است) . انتظار می‌رود در صورت رفع تحریم‌های اقتصادی و افزایش درآمدهای ارزی، پروژه‌های عمرانی نیز با رونق همراه شود و تقاضا برای محصولات سیمانی افزایش یابد. 

* در سال 1393 این صنعت با کاهش صادرات و فروش به دلیل افزایش ظرفیت تولید سیمان منطقه، بحران‌‌های داخلی کشورهای هدف صادراتی و کاهش تقاضای داخلی مواجه بوده است که این امر نیاز به تصمیم‌سازی‌های جدید برای بهبود این صنعت و جلوگیری از اتلاف منابع را آشکار می‌سازد. انتظار می‌رود با اقدامات انجام شده جهت عرضه سیمان در بورس صادراتی ضمن کنترل قیمت‌ها، زمینه افزایش میزان ارزش افزوده این محصول فراهم شود. 

*در سال 1393، سود ناخالص شرکت‌های مورد بررسی در مقایسه با سال قبل، با کاهش 3/7درصدی مواجه بوده است. شایان توجه آنکه از بین 20 شرکت مورد بررسی 12 شرکت با کاهش سود یا سود صفر مواجه بوده‌اند. همچنین حاشیه سود ناخالص 20 شرکت مورد بررسی در سال 1393، حدود 32درصد گزارش شده که در مقایسه با سال قبل حدود 6 واحد درصد کاهش یافته است. لذا چنین شرایطی طبیعتا انگیزه‌های سرمایه‌گذاری در صنعت سیمان کشور را محدود خواهد ساخت. 

*با توجه به بررسی میزان اختلاف تولید و فروش 20 شرکت مورد بررسی به عنوان شاخصی برای موجودی انبار، مجموع اختلاف تولید و فروش 20 واحد مذکور حدود 5/1میلیون تن است که 3/5درصد تولید این واحدها را به خود اختصاص می‌دهد، در تحلیل کینز افزایش برنامه‌ریزی نشده در موجودی انبار یکی از نشانه‌های رکود به حساب می‌آید. روند افزایش موجودی انبار واحدهای سیمانی نیز که بعضا به‌صورت برنامه‌ریزی نشده و به دلیل عدم تحقق تقاضای پیش‌بینی شده بازار سیمان (در داخل و خارج از کشور) رخ داده است، گواهی بر کاهش تقاضای موثر و رکود بازار سیمان است که موجبات افزایش قابل توجه موجودی کلینکر تولیدی واحدهای سیمان (به عنوان ماده اولیه تولید سیمان) را فراهم آورده است. 

*بررسی سرمایه‌گذاری بلندمدت و کوتاه‌مدت شرکت‌های سیمان فعال در بورس حاکی از کاهش قابل توجه سرمایه‌گذاری این شرکت‌هاست. به‌طوری‌که از بین 20 شرکت مورد بررسی تنها 6 شرکت دارای افزایش اسمی رقم سرمایه‌گذاری بلندمدت و 4 شرکت دارای افزایش سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت بوده و تغییرات سرمایه‌گذاری بلندمدت یا کوتاه‌مدت بقیه شرکت‌ها، تقریبا صفر یا منفی است. روند سرمایه‌گذاری انجام شده نیز تداوم شرایط رکودی در صنعت سیمان کشور را تایید می‌کند. 

*مقایسه سهم شرکت‌های پذیرفته شده در بورس از کل، از نقطه نظر ظرفیت اسمی تولید (62درصد) و تولید سال (6/61درصد) حاکی از آن است که شرکت‌های پذیرفته شده در بورس از وضعیت به مراتب بهتری جهت ادامه فعالیت در مقایسه با شرکت‌های پذیرفته نشده در بورس برخوردار بوده‌اند و از این نظر باید دامنه رکود در صنعت سیمان را به مراتب بیش از ابعاد آن حسب گزارش حاضر ارزیابی کرد. 

*با توجه به ظرفیت واحدهای فعال موجود و طرح‌های در دست اجرایی که در سنوات آتی قابل بهره‌برداری هستند (مجموعا 110میلیون تن) و افزایش ظرفیت اسمی تولید منطقه، این صنعت مستلزم کمترین میزان ظرفیت‌سازی جدید است



شرکت سیمان لار سبزوار خرید سیمان فروش سیمان خرید و فروش سیمان خرید مصالح ساختمانی فروش مصالح ساختمانی خریدو فروش مصالح سهام سیمان مجمع عمومی سیمان سبزوار آخرین قیمت سهام سیمان سبزوار معاملات سیمان و مصالح ساختمانی توزیع سیمان و گچ فروش اقساطی سیمان سبزوار کیفیت سیمان سبزوار بتن سیمان سبزوار قراضه فراوری قراضه خرید و فروش قراضه خرید و فروش سیمان سفید عاملیت توزیع سیمان سبزوار پخش سیمان در تهران و خراسان بهترین سیمان ایران صادرات سیمان سبزوار گچ رازی خرید گچ رازی فروش گچ رازی خرید و فروش گچ رازی توزیع گچ رازی عاملیت پخش گچ رازی فروش اعتباری گچ رازی  سیمان تیپ2 سیمان تیپ1 سیمان پوزولانی قیمت جدید سیمان واحد فروش و بازاریابی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر روابط عمومی

صما: کوره های سیمان در حال خاموشی

آن طور که متولیان صنعت سیمان می‌گویند؛ ظرفیت‌سازی سالانه حدود 70میلیون تن در این صنعت بر مبنای رشد اقتصادی 6درصدی، برنامه‌ریزی شده بود، در حالی که طی سال‌های اخیر، رکود اقتصادی به حدی رسید که کشور، رشد اقتصادی منفی را هم تجربه کرد  .

در این میان، با وجود اینکه دولت یازدهم توانسته تا حدودی تورم را مهار کند، رکود همچنان به قوت خود باقی است؛ رکودی که بر بازار مواد و محصولات معدنی نیز سایه افکنده و صنعت سیمان نیز از این قاعده مستثنی نیست. وضعیت نابسامان صنعت سیمان به گونه‌یی است که گهگاه، اخباری مبنی بر تعطیلی چند واحد سیمانی به گوش می‌رسد، اما تعطیلی واحدهای صنعتی سیمان خبر تازه‌یی نیست. پیش‌تر نیز شاهد تعطیلی یا توقف تولید این صنایع بودیم. یک بار واحدهای سیمانی به دلیل ایجاد آلودگی در سطح شهر تعطیل می‌شوند و بار دیگر، کمبود نقدینگی و بالا بودن هزینه تولید بهانه‌یی برای تعطیلی کارخانه‌های سیمان می‌شود  .

به زعم فعالان صنعت سیمان، در حال حاضر وضعیت بازار سیمان بسیار نامساعد است و واحدهای تولید سیمان به دلیل نبود توجیه اقتصادی به مرز تعطیلی کشانده می‌شوند. این موضوع در حالی از سوی فعالان صنعت سیمان مطرح می‌شود که اعضای هیات‌مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان، هرگونه تعطیلی یا کاهش تولید را رد می‌کنند. به گفته مسوولان انجمن کارفرمایان صنعت سیمان، این صنعت همچنان در حال فعالیت است و هیچ یک از این تولیدکنندگان در معرض تعطیلی قرار نگرفته‌اند  .

 

تعطیلی 21 واحد از 91 واحد

اما این تنها یک روی سکه است؛ چراکه به گفته پورقاضی، رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران، طبق بررسی‌های صورت گرفته، سیمان تولیدشده در کارخانه‌ها از ۶ماه گذشته در انبارها باقی مانده و از مجموع ۹۱ واحد تولیدی سیمان، ۲۱ واحد تعطیل شده است.

مهدی پورقاضی درباره تعطیلی کارخانه‌های سیمانی گفت: رکود ساخت‌وساز و کاهش بودجه‌های عمرانی باعث شده که نه تنها کارخانه‌های سیمانی، بلکه تمامی صنایع مرتبط با ساختمان همچون سنگ، آجرسازی، کولرهای آبی و... با کمبود تقاضا در بازار مواجه شوند و بسیاری از صنایع به مرز تعطیلی کشیده شوند.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۲۰ صنعت با صنعت ساختمان مرتبط هستند، ابراز امیدواری کرد که با رونق ساخت‌وساز و پروژه‌های عمرانی در سال جاری سایر صنایع دیگر نیز روند رو به رشدی را در پیش گیرند.

 

فعالیت با حداقل ظرفیت

پورقاضی با اشاره به اینکه بسیاری از کارخانه‌های سیمان با حداقل ظرفیت مشغول به کارند، افزود: بسیاری از واحدهای صنعتی به دلیل کمبود نقدینگی و افزایش هزینه‌های سربار تولید کوره‌های خود را تعطیل کرده‌اند و هیچ محصولی تولید نمی‌کنند. وی با بیان اینکه فعالان صنعت سیمان برای ادامه فعالیت خود باید طبق روال هر سال افزایش قیمت محصولات خود را اعمال کنند، تصریح کرد: این در حالی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت با افزایش قیمت سیمان مخالف است. البته افزایش قیمت در این بازه زمانی باعث دوچندان شدن رکود محصولات سیمانی می‌شود و این اقدام تاثیر چندانی بر بهبود وضعیت صنعت سیمان نخواهد داشت.


لایحه خروج از رکود اجرا نشد

پورقاضی با اشاره به اینکه کاهش بازارهای صادراتی عامل اصلی انباشت تولیدات و تعطیلی واحدهای سیمانی است، افزود: دولت برای کمک به صنایع لایحه خروج از رکود را تدوین کرد اما این برنامه باید به صورت عملیاتی‌تر اجرا شود؛ چرا که واحدهای صنعتی بسیاری با کاهش توان تولید روبه‌رو هستند و اگر اقدامی از سوی سکانداران دولتی صورت نگیرد عملا تولید با شکست مواجه خواهد شد. وی با بیان اینکه بسیاری از واحدهای صنعتی به بانک‌ها بدهکارند، تصریح کرد: افزایش سرمایه درگردش واحدهای تولیدی، ارائه تسهیلات بی‌بهره و بخشودگی جرایم از اقداماتی است که می‌تواند به روند فعالیت واحدهای تولیدی کمک شایانی کند.

 


تعطیلی برای کاهش هزینه است!

این اظهارات در حالی است که به گفته دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان، هیچ کارخانه‌یی تعطیل نشده است. عبدالرضا شیخان با بیان اینکه کارخانه‌های سیمان در شرایط سخت‌تر نیز تعطیل نشده‌اند، تصریح کرد: «تعطیلی به این معناست که در کارخانه را بسته و هیچ محصولی تولید نکنیم؛ این در حالی است که بنا به مصلحت برای کاهش هزینه‌ها، تنها چند کوره تعطیل شده‌اند که این امر به معنای تعطیلی کارخانه نیست.»

وی با اشاره به رکود بازار سیمان اظهار کرد: «در شرایطی که هزینه‌ها افزایش پیدا کرده و تولیدکننده راهی برای افزایش درآمد ندارد، کاهش هزینه تصمیمی منطقی است. تعطیلی کوره هم اتفاق تازه‌یی نیست. در فصولی از سال تولیدکنندگان برای تعمیرات اساسی تعدادی از کوره‌ها را تعطیل می‌کنند که امسال این امر با رکود شدید ساخت‌وساز و افت تقاضای سیمان همراه شده است.»

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با بیان اینکه تعطیلی کوره‌ها آسیبی به عرضه وارد نمی‌کند، اظهار کرد: «موجودی کلینکر به اندازه کافی در انبارها وجود دارد. بنابراین این اقدام تصمیمی بجا برای کاهش هزینه‌هاست که باید مورد حمایت واقع شود. دولت باید در این دوره گذار به صنعت سیمان توجه داشته باشد تا با افزایش تحرک اقتصادی و رونق ساخت‌وسازها، بازار سیمان دوباره جان بگیرد.»

 

رونق صادرات با تلطیف سیاست خارجی

وی در خصوص برنامه صادراتی صنعت سیمان توضیح داد: «طی 2سال اخیر مصرف داخلی سیمان به‌شدت کاهش یافت از این‌رو ناچار به سمت تقویت صادرات روی آوردیم که در این زمینه موفق بودیم. به گونه‌یی که سال گذشته 8/18میلیون تن سیمان از کشور صادر شد و ایران در صدر صادرکنندگان این کالا در جهان قرار گرفت.» شیخان با بیان اینکه با تغییر جو سیاسی جامعه، فعالیت‌های صادراتی افزایش پیدا می‌کند، تصریح کرد: «اگر روابط سیاسی با رفع تحریم‌ها تلطیف شود، سیمان ایران قابلیت صادرات به مناطق دورتر را نیز دارد. علاوه بر این با رفع تحریم‌ها بیشتر می‌توان روی کشتیرانی و حمل‌ونقل دریایی متمرکز شد که باعث کاهش هزینه‌های حمل می‌شود.» وی با اشاره به کیفیت بالای سیمان ایران اظهار کرد: «اگر دولت در دوران پس از تحریم از این صنعت حمایت و امکان حمل‌ونقل دریایی با نرخ‌های پایین‌تر را فراهم کند، سیمان ایران از نظر کیفی قابلیت صادرات به کشورهای دورتر را هم دارد. این اقدام تا زمانی که مصرف داخلی سیمان افزایش پیدا کند، می‌تواند از این صنعت محافظت کند.»


مشکل کمبود نقدینگی برای واحدها

در همین حال، عضو هیات‌مدیره انجمن صنعت سیمان و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی تهران با بیان اینکه هزینه‌های تولید کارخانه‌ها افزایش یافته است، افزود: این در حالی است که بسیاری از واحدهای صنعتی سیمان به دلیل کمبود نقدینگی در معرض تعطیلی قرار گرفته‌اند. مرتضی لطفی با بیان اینکه صنعت سیمان به باور برنامه‌های توسعه‌یی رشد کرده است، تصریح کرد: صنعت سیمان جزو صنایعی است که بعد از انقلاب با استفاده از توان داخلی به جایگاه مناسبی دست یافت و تولید آن از 15میلیون تن به ظرفیت اسمی 85میلیون تن و تولید واقعی حدود 70 میلیون تن ارتقا پیدا کرده و جایگاه چهارم را در سطح جهان کسب کرد. وی افزود: اگر این صنعت با رکود روبه‌رو نمی‌شد، قطعا می‌توانستیم امریکا را از لحاظ ظرفیت پشت سر بگذاریم. عضو هیات‌مدیره انجمن صنعت سیمان با بیان اینکه طی 2سال اخیر به دلیل تورم و رکود بازار، مصرف داخلی سیمان به‌شدت کاهش پیدا کرد، افزود: در سال گذشته از 37هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی تنها 3هزار میلیارد تومان آن تامین شد و امسال نیز طبق آمار اعلام شده، تنها 5درصد بودجه عمرانی محقق شده و در عرصه ساخت‌وساز با کاهش 48 درصدی صدور پروانه روبه‌رو شده‌ایم.

 

مازاد تولید 20درصدی کارخانه‌ها

وی با بیان اینکه در حال حاضر سرانه مصرف سیمان حدود 650کیلوست، تصریح کرد: متاسفانه از این مقدار بیش از 20درصد مازاد تولید وجود دارد؛ این در حالی است که طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، به نظر می‌رسد امسال نیز صنعت سیمان همچنان صدرنشین حوزه صادرات باشد. سال گذشته نیز با صادرات 18.8میلیون تن سیمان توانستیم رتبه نخست صادرات سیمان را از آن خود کرده و به 36 کشور صادرات انجام دهیم.

لطفی با بیان اینکه طبق برآوردهای صورت گرفته کارخانه‌ها با بیش از 17میلیون تن مازاد تولید مواجه هستند، تصریح کرد: در گذشته فعالان این صنعت برای پیشگام بودن در عرصه صادرات از صندوق توسعه ملی تسهیلاتی را اخذ کردند که امروز با توجه به رکود تورمی قادر به بازپرداخت تسهیلات و تامین نقدینگی نیستند.

 

کاهش شدید صادرات و فروش

وی افزود: در 4ماهه نخست امسال، کاهش 28 درصدی میزان صادرات و 12درصدی فروش داخلی را شاهد بودیم. از این‌رو بسیاری از کارخانه‌های سیمانی به دلیل نبود نقدینگی و افزایش هزینه‌های سربار کوره‌های خود را خاموش کرده‌اند و دیگر قادر به ادامه فعالیت نیستند.

لطفی با بیان اینکه دولت یازدهم در زمینه مهار تورم اقدامات خوبی انجام داده است، ابراز امیدواری کرد: دولت تدابیری را در زمینه خروج از رکود بیندیشد.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود با توجه به رفع تحریم‌ها و ارتباط میان هیات‌های اقتصادی دیگر کشورها سال آینده صنایع روند مناسبی را درپیش گیرند، تصریح کرد: دستیابی به ظرفیت 100میلیون تنی سیمان چشم‌انداز فعالان این صنعت است. در حال حاضر نیز 27 کارخانه صنعتی در زمینه توسعه زیرساخت‌ها فعال هستند اما متاسفانه به دلیل کمبود نقدینگی، این واحدها نیز در معرض خطر قرار گرفته‌اند. در مجموع، امیدواریم باخروج از رکود بتوانیم با احیای واحدهای سیمانی به ظرفیت‌سازی مناسبی در این حوزه دست یابیم.

وی با بیان اینکه توازن عرضه و تقاضا تعیین‌کننده قیمت است، اظهار کرد: در این راستا دولت نیز باید به سمت اقتصاد آزاد حرکت کند. در همین حال انتظار می‌رود به دلیل شرایط نامناسب تولید، وزارت صنعت از صدور پروانه‌های جدید در حوزه صنعت سیمان ممانعت به‌عمل آورد



شرکت سیمان لار سبزوار خرید سیمان فروش سیمان خرید و فروش سیمان خرید مصالح ساختمانی فروش مصالح ساختمانی خریدو فروش مصالح سهام سیمان مجمع عمومی سیمان سبزوار آخرین قیمت سهام سیمان سبزوار معاملات سیمان و مصالح ساختمانی توزیع سیمان و گچ فروش اقساطی سیمان سبزوار کیفیت سیمان سبزوار بتن سیمان سبزوار قراضه فراوری قراضه خرید و فروش قراضه خرید و فروش سیمان سفید عاملیت توزیع سیمان سبزوار پخش سیمان در تهران و خراسان بهترین سیمان ایران صادرات سیمان سبزوار گچ رازی خرید گچ رازی فروش گچ رازی خرید و فروش گچ رازی توزیع گچ رازی عاملیت پخش گچ رازی فروش اعتباری گچ رازی  سیمان تیپ2 سیمان تیپ1 سیمان پوزولانی قیمت جدید سیمان واحد فروش و بازاریابی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر روابط عمومی

ماین نیوز: صنعت سیمان در انتظار رفع تحریم‌ها و رونق پروژه‌های عمرانی است

ه گزارش ماین نیوز، براساس آمارهای منتشر شده اکنون کل واحدهای سیمانی فعال در سطح کشور به 72 کارخانه رسیده که ظرفیت اسمی ثبت شده این واحدها بالغ بر 158 میلیون تن است اما اکنون دستیابی به 120 میلیون تن سیمان در سال 1404 مورد انتظار است.

وزارت صنعت، معدن و تجارت میزان تولید کارخانه های فعال سیمان را در سال 1393 به میزان 67 میلیون تن اعلام کرده که در مقایسه با رقم 69.5 میلیون تنی مربوط به عملکرد 1392 کاهش چهار درصدی را نشان می دهد.

برنامه پیش بینی شده این بخش برای امسال دستیابی به تولید 72 میلیون تن است.

انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان آمار صادرات سیمان را در سال گذشته افزون بر 18.8 میلیون تن اعلام که حدود 60 درصد صادرات این بخش را کشور عراق جذب کرد.

توافق برجام بین جمهوری اسلامی ایران با کشورهای 1+5 که حاصل مذاکرات 12 ساله بود، اکنون انگیزه تولیدکنندگان را مضاعف ساخته تا با افزایش فعالیت های خود، موانع این بخش را نیز با پشتیبانی دولت برطرف سازند و از شتاب لازم برخوردار شوند.

دست اندرکاران صنعت سیمان بر این باورند که چنانچه تحریمهای اقتصادی ظالمانه برطرف شود، صادرات این بخش رشد پیدا می کند و موجب افزایش درآمدهای ارزی فعالان این صنعت می شود.

عبدالرضا شیخان دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان پیش از این گفته بود، صنعت ساختمان طی دو سال اخیر با رکود مواجه شده که این امر در میزان مصرف داخلی نقش موثر داشته است.

آمارها نشان می دهد، سالانه میزان مصرف داخلی سیمان به رقم 50 تا 55 میلیون تن می رسد و شرایط رکودی سال گذشته افت تولید را نسبت به سال 92 به دنبال داشت.

افزایش میزان پروژه های عمرانی ضمن رشد تقاضای مصرف سیمان، رونق تولید را به دنبال خواهد داشت و این موضوعی است که دولت یازدهم به آن اذعان دارد.

سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور پیش از این اعلام کرد: سال 1391 شمار طرحهای عمرانی حدود یکهزار و 300 طرح بود که تکمیل آنها در قالب یک دوره چهار تا پنج سال به 60 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت، اما در سال 92 آمار طرحهای عمرانی از سوی دولت دهم به شکل جهشی به بیش از دو برابر رسید و در واقع دولت یازدهم با دو هزار و 900 طرح عمرانی مواجه شد که تکمیل آنها حداقل 400 هزار میلیارد تومان نیاز داشت که تامین آن از عهده دولت خارج بود.

بودجه عمرانی دولت در سال 93 رقم 38 هزار میلیارد تومان بود و برای امسال حدود 43 هزار میلیارد تومان است که در واقع 10 درصد میزان نیاز کشور ارزیابی می شود.

بنابراین دست اندرکاران صنعت سیمان انتظار دارند که دولت با اتخاذ راهبرد اساسی برای برطرف سازی کاهش تقاضای داخلی و پشتیبانی لازم برای راهیابی به بازارهای جدید صادراتی از این بخش حمایت لازم را به عمل آورد.

نکته دیگری که باید مورد توجه قرار داد افزایش ظرفیت تولید سیمان در کشورهای منطقه است، زیرا رقبا برای تسخیر بازارهای جمهوری اسلامی ایران از همه

ابزارها بهره می گیرند.

پیشنهادی که چندی است از سوی فعالان صنعت سیمان به دولت (وزارت صنعت ،معدن و تجارت) ارایه و به سازمان بورس منتقل شده، عرضه سیمان در بورس صادراتی است که پیامد کنترل قیمت ها را به دنبال داشته باشد و امکان افزایش میزان ارزش افزوده این ماده را فراهم آورد، تاکنون عملی نشده است.

اکنون از مجموع 72 کارخانه فعال سیمان کشور تعداد 37 واحد در بورس پذیرش شده که ظرفیت اسمی واحدهای فعال سیمان در بورس 98 میلیون تن ذکر شده است.

تولید واحدهای فعال سیمان در بورس از مجموع حدود 67 میلیون تن در سال 93 سهمی به میزان 41 میلیون تن ثبت شده است.

شرایط رکودی بازار که از سال 92 آغاز شد پیامد گمانه زنی های متفاوت را از سوی کارشناسان به دنبال داشت، بگونه ای که رئیس کمیسیون صنایع ومعادن اتاق تهران ابراز داشت از مجموع 91 کارخانه سیمان کشور اکنون 21 کارخانه سیمان تعطیل شده است، درحالی که این آمار با بررسی های دقیق به دور از واقعیت بود، زیرا کارخانه های سیمان کشور اغلب دارای دو تا سه کوره تولید هستند و چنانچه یک کوره بنابر مقتضیات یک واحد خاموش شود، دلیلی بر تعطیلی کارخانه نمی شود.

عبدالرضا شیخان دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان، اظهار داشت: هیچ کارخانه ای تعطیل نشده، بلکه ممکن است یک کوره خاموش شده باشد و این امر مفهوم توقف تولید را ندارد.

به گفته این متخصص صنعت سیمان، اکنون 91 کوره در کارخانه های سیمان وجود دارد که 21 کوره غیرفعال است.

تولید سیمان در چهار ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته کاهش 12 درصدی را نشان می دهد و درخصوص صادرات نیز به همین میزان با افت مواجه شدیم.

چنانچه آمار مطرح شده در ماه جاری از سوی رئیس کمیسیون صنایع ومعادن اتاق تهران صحت داشت، چگونه از شمار 72 کارخانه فعال سیمان کشور نزدیک به 30 درصد آنها تعطیل شده باشند، افت 12 درصدی تولید نسبت به چهار ماهه 93 منطقی به نظر می رسد.

در عین حال اوضاع ناآرام و تحولات نظامی در کشورهای عراق، افغانستان، سوریه، یمن و غیره روند اجرای طرحهای عمرانی این کشورها را متوقف یا کمتر از گذشته ساخته، بنابراین صادرات سیمان کشورمان نیز تحت تاثیر این شرایط قرار گرفته است.

طی چهار ماهه اول سال گذشته 23 میلیون و 803 هزار و 709 تن سیمان تولید و به میزان 18 میلون و 719 هزار و 523 تن در بازار مصرف داخلی عرضه شد.

مجموع سیمان صادرشده در مدت چهارماهه نخست سال 1393 بالغ بر چهار میلیون و 836 هزار و 934 تن بود.

تامین نقدینگی یا سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدکننده سیمان بسان دیگر واحدهای تولیدی همواره بازگو شده، درکنار مشکل جدی حمل و نقل که ابزار مهم صادراتی این بخش است، از جمله چالش های صنعت سیمان محسوب می شود.

ایران در سالهای اخیر همواره در بین پنج کشور شاخص تولیدکننده سیمان جای داشته، این درحالی است که از نظر صادرات رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

مشکل کاهش قیمت نفت به عنوان منبع اصلی درآمد کشورهای نفتی منطقه از جمله عراق موجب آن شده که خریداران سیمان ایران با افت درآمد مواجه شوند ، بنابراین ناگزیر از آن شده اند که اجرای طرحهای عمرانی را کند سازند.

پیشتر آمارهای منتشر شده حاکی از آن بود که ایران سیمان کیفی خود را با قیمت نازل به بیش از 30 کشور جهان صادر می کند اما اکنون با توجه به افت تقاضاها، تولیدکنندگان این بخش برای شناسایی بازارهای جدید در قاره های آفریقا و اروپا تلاش می کنند.

اکنون تولیدکنندگان صنعت سیمان از مسئولان ذیربط در وزارت صنعت، معدن و تجارت خواستار آن شده اند که با توجه به ظرفیت موجود در واحدهای فعال و طرح های در دست اجرا، دیگر نیاز به صدور مجوز برای تاسیس واحدهای جدید وجود ندارد.

بنابراین انتظار دست اندرکاران صنعت سیمان در شرایط کنونی برطرف شدن تحریمهای اقتصادی است که در واقع سایه خود را بر روی تولید در زمینه های مختلف انداخته و رفع آن می تواند موجب شتاب حرکت در این بخش شود، درعین حال اکنون که تدوین ششمین برنامه توسعه کشور در دست اقدام است، پیش بینی حساب شده طرحهای عمرانی و افزایش متناسب بودجه های مربوطه، نقش موثری در رشد زنجیره گسترده مشاغل متصل به این امر را در پی خواهد داشت و در واقع می تواند رونق فعالیت صنعت سیمان را به دنبال داشته باشد.




شرکت سیمان لار سبزوار خرید سیمان فروش سیمان خرید و فروش سیمان خرید مصالح ساختمانی فروش مصالح ساختمانی خریدو فروش مصالح سهام سیمان مجمع عمومی سیمان سبزوار آخرین قیمت سهام سیمان سبزوار معاملات سیمان و مصالح ساختمانی توزیع سیمان و گچ فروش اقساطی سیمان سبزوار کیفیت سیمان سبزوار بتن سیمان سبزوار قراضه فراوری قراضه خرید و فروش قراضه خرید و فروش سیمان سفید عاملیت توزیع سیمان سبزوار پخش سیمان در تهران و خراسان بهترین سیمان ایران صادرات سیمان سبزوار گچ رازی خرید گچ رازی فروش گچ رازی خرید و فروش گچ رازی توزیع گچ رازی عاملیت پخش گچ رازی فروش اعتباری گچ رازی  سیمان تیپ2 سیمان تیپ1 سیمان پوزولانی قیمت جدید سیمان واحد فروش و بازاریابی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر روابط عمومی

خبر: افزایش 17 درصدی قیمت سیمان در شهریور

ه گزارش تنگستان نما،به گفته دبیر انجمن صنفی سیمان، به دلیل ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا در بازار و حفظ صنعت سیمان از اوایل شهریور قیمت سیمان 17 درصد افزایش پیدا می‌کند.

عبدالرضا شیخان با اشاره به اینکه براساس مصوبات سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیازی به مجوز برای افزایش قیمت نیست، تصریح کرد: مقرر بود پس از ماه رمضان افزایش نرخ صورت گیرد اما شرایط مساعد نبود. بنابراین از اوایل شهریور تعدیل نرخ صورت می‌گیرد، البته باید توجه داشت که افزایش قیمت برای سودآوری صنعت نیست بلکه برای حفظ این صنعت است.

وی یادآور شد: اگر برای سودآوری، قیمت‌ها تعدیل پیدا می‌کرد، باید صد درصد افزایش نرخ می‌داشتیم اما هم بازار تمایل به این امر ندارد و هم ما در شرایط کنونی به فکر ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا هستیم.

دبیر انجمن صنفی سیمان با بیان اینکه بر اساس برآورد صورت گرفته در راستای جبران افزایش هزینه‌ها از جمله تعدیل دستمزدها، افزایش نرخ برق و بالا رفتن هزینه حمل‌ونقل که در کل باعث افزایش هزینه مواد اولیه شده‌اند لازم است 17 درصد افزایش قیمت سیمان داشته باشیم، گفت: این کار هر سال صورت می‌گیرد و پس از آن دیگر تغییر قیمتی در سیمان نخواهیم داشت. امسال نیز دلیل تغییر قیمت، رکود است.

شیخان خاطرنشان کرد: با وجود صادر کردن بخش زیادی از سیمان تولیدی همچنان عرضه بیشتر از تقاضاست. به همین دلیل غیر از چند کارخانه که وضعیت بهتری در تولید و صادرات دارند، بقیه شرکت‌ها با تخفیف و ارائه یارانه حمل، سیمان می‌فروشند. بنابراین لازم است در صنعت سیمان افزایش نقدینگی داشته باشیم تا کارخانه‌ها کمتر آسیب ببینند.

وی با تاکید بر اینکه از این پس درصدد هستیم به میزان نیاز داخلی و صادرات، سیمان تولید کنیم، گفت: دیگر بیشتر از نیاز داخلی و صادرات، تولید سیمان نخواهیم داشت.

دبیر انجمن صنفی سیمان در مورد اخذ مجوز افزایش قیمت نیز تاکید کرد: سازمان هدفمندی وضعیت قیمت‌ها را بررسی می‌کند و بر اساس مصوبات آن سیمان جزو اولویت‌های اول و دوم نیست و به‌عنوان سایر کالاها از آن یاد شده است، بنابراین نیازی به اخذ مجوز برای افزایش قیمت نیست، چرا که سیمان شامل قیمت‌گذاری نمی‌شود.

وی معتقد است: در شرایط کنونی افزایش نرخ، حق مسلم صنعت سیمان است تا بتواند هزینه‌های اضافی را پوشش دهد و سود پیش‌بینی شده در بودجه آنها محقق شود.

 
شیخان با اشاره به اینکه براساس مصوبه سازمان هدفمندی در اواخر تیر امسال، سیمان از حیث قیمت‌گذاری خارج شده است، گفت: با توجه به اینکه سیمان در صنعت ساخت‌وساز مصرف می‌شود تعدیل قیمت آن تاثیری در میزان مصرف ندارد.

وی اظهار کرد: اگر بخواهیم به صورت واقعی در صنعت سیمان قیمت‌گذاری انجام دهیم اکنون قیمت سیمان دو برابر آنچه هست، می‌بود و به تنی 200 هزار تومان در بازار داخلی می‌رسید.

دبیر انجمن صنفی سیمان با اشاره به دستوری بودن قیمت سیمان در دهه 80 تصریح کرد: در دهه 80 با توجه به کمبود سیمان دولت بر توزیع نظارت می‌کرد که با رانت‌های ایجاد شده و حضور واسطه‌ها شاهد بودیم سیمان با سه برابر قیمت فروش درب کارخانه در بازار عرضه می‌شد اما در سال‌های گذشته تولید سیمان منطقی شده که باید قیمت هم منطقی می‌شد اما این کار صورت نگرفت و با توجه به رکود موجود در کشور سیمان قیمت واقعی خود را پیدا نکرد.



شرکت سیمان لار سبزوار خرید سیمان فروش سیمان خرید و فروش سیمان خرید مصالح ساختمانی فروش مصالح ساختمانی خریدو فروش مصالح سهام سیمان مجمع عمومی سیمان سبزوار آخرین قیمت سهام سیمان سبزوار معاملات سیمان و مصالح ساختمانی توزیع سیمان و گچ فروش اقساطی سیمان سبزوار کیفیت سیمان سبزوار بتن سیمان سبزوار قراضه فراوری قراضه خرید و فروش قراضه خرید و فروش سیمان سفید عاملیت توزیع سیمان سبزوار پخش سیمان در تهران و خراسان بهترین سیمان ایران صادرات سیمان سبزوار گچ رازی خرید گچ رازی فروش گچ رازی خرید و فروش گچ رازی توزیع گچ رازی عاملیت پخش گچ رازی فروش اعتباری گچ رازی  سیمان تیپ2 سیمان تیپ1 سیمان پوزولانی قیمت جدید سیمان واحد فروش و بازاریابی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر روابط عمومی

دنیای معدن: ایجاد تالار صادراتی در عراق با محوریت سیمان

در ابتدای این نشست مدیرعامل بورس کالا ضمن خیرمقدم به حضار و تبریک روز خبرنگار به برنامه‌های پیشنهادی پیشرفت و توسعه بورس کالای ایران پرداخت و صحبت‌های خود را با اشاره به اسناد بالادستی مرتبط با بورس کالا با محوریت اقتصاد مقاومتی آغاز کرد. وی در ابتدای این نشست گفت: یکی از فاکتورهای مهم در اقتصاد مقاومتی را می‌توان توجه به شفافیت، روان‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد برشمرد؛ همچنین تاکید بر نظام توزیع و قیمت‌گذاری کارآ و تامین مالی بنگاه‌های بزرگ از طریق بازارهای مالی یکی از رویکردهای کلی در برنامه‌ریزی‌های اقتصاد مقاومتی به شمار می‌آید. از سوی دیگر افزایش صادرات محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی به جای نفت خام و سایر محصولات نیز در دستور کار این قبیل اسناد بالادستی قرار دارد.
وی در ادامه به سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: گسترش نظام جامع تامین مالی، تاکید بر تامین مالی بلندمدت بنگاه‌های اقتصادی از طریق بازارهای مالی و کوتاه‌مدت از طریق بانک از برنامه‌های کلی در برنامه ششم توسعه است که بخش بزرگی از این موارد در بورس اوراق بهادار و بورس کالا محقق می‌شود.
وی در ادامه به ماده 21 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت پرداخت و گفت: هم اکنون دولت مکلف است قیمت‌گذاری را به کالا و خدمات عمومی و انحصاری و کالاهای اساسی یارانه‌ای و ضروری محدود سازد. با توجه به روح این قانون در کنار کارکرد بورس کالا در تعیین قیمت‌های تعادلی بر اساس عرضه و تقاضا و همچنین عقب‌نشینی دولت از تعیین قیمت‌های دستوری برای بخش بزرگی از کالاها، اهمیت بورس کالا دوچندان شده است. دکتر سلطانی‌نژاد در ادامه به چشم‌انداز بورس کالا در سال جاری اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون معاملات در بورس کالای ایران تحت‌تاثیر دو فاکتور اصلی قرار دارد از جمله عوامل حقیقی همچون وضعیت تولید و تقاضای کالاها در کشور و توسعه بازارهای بورس کالای ایران و همچنین عوامل اسمی مثل تورم، نرخ ارز و در نهایت قیمت‌های جهانی کالاها.
در ادامه این نشست مدیرعامل بورس کالا درخصوص برنامه‌های پیش رو برای ورود کارگزاران خارجی گفت: برای شرایط پیش رو در دوران پساتحریم کارگروه ویژه‌ای در بورس کالا ایجاد شده و همچنین اعتقاد به حضور بین‌المللی باعث شده تا توسعه دانش مالی در کشور منسجم شود. وی در مورد نهادهای مالی ورود نهادهای مالی به بورس کالا گفت: بسیاری از شرکت‌های خارجی همچون شرکت‌های کارگزاری نمونه ایرانی دارند، بنابراین تمایلی نداریم تا به‌صورت مستقیم به بازار وارد شوند بنابراین باید با مشارکت طرف ایرانی فعالیت کرده که می‌تواند به انتقال دانش مالی روز به بازار داخلی منجر شود. درخصوص برخی شرکت‌های خارجی همچون شرکت‌های اعتبار سنجی در کنار ارائه و پذیرش وثیقه‌ها و همچنین عدم وجود نمونه داخلی و البته با رعایت اصول فقهی، امکان ورود مستقیم این قبیل شرکت‌ها وجود خواهد داشت.

وی در ادامه به بورس ارز با جهت‌گیری آتی پرداخت و عرضه یورو و دلار را در گام اول برشمرد که هنوز در حال رایزنی با بانک مرکزی است. وی در ادامه گفت: باید نقش پررنگ و ویژه‌ای برای صرافی‌ها در این بازار در نظر بگیریم.
سلطانی‌نژاد در پاسخ به سوالی درباره بورس مسکن گفت: بورس کالا تمایلی به ورود به معاملات خرد مسکن یا آپارتمان‌ها نداشته، بلکه بر اساس محدودیت‌های قانونی معاملاتی با ارزش بیش از 10 میلیارد تومان در دستور کار این بورس قرار خواهد گرفت. این در حالی است که با توجه به ترک تشریفات مزایده‌ها در دستگاه‌های دولتی این شیوه عرضه در بازار فرعی به‌صورت OTC یا مبادلات خرده‌فروشی همچون سایر بازارهای جهانی جذاب خواهد بود. وی همچنین به یکی از دلمشغولی‌های مهم مردم در بازار مسکن اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون هیچ ابزار پوشش ریسک یا تلاش برای تامین مسکن به‌صورت درازمدت در ایران وجود ندارد که در بورس مسکن با ایجاد ابزارهای مالی می‌توان به بخشی از این مطالبه بحق پاسخ داد. مدیرعامل بورس کالا در ادامه به بیان برخی از مطالبات وزارت صنعت، معدن و تجارت پرداخت و گفت: این وزارتخانه به دنبال آن است که حتی خریداران خرد و با محموله‌های کوچک نیز بتوانند در بورس کالا خرید داشته باشند که ما نیز در این مسیر گام بر می‌داریم. وی همچنین درخصوص تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی گفت: در روزهای آینده از طرف یکی از شرکت‌های پتروشیمی 50میلیارد تومان اوراق سلف استاندارد عرضه خواهد شد. درخصوص سیمان نیز پس از آزادسازی قیمت این کالا در روزهای پیش رو شاهد عرضه‌های این کالا هستیم ولی با توجه به تاثیر بالای هزینه حمل و نقل بر قیمت تمام شده این کالا و برخی مشکلات فنی شاید هنوز بازار صادراتی این کالا به حمایت‌های بیشتری نیاز داشته باشد اما قیمت‌های جذاب داخلی جذابیت مضاعفی را برای عرضه‌های صادراتی به ارمغان خواهد آورد. همچنین با توجه به اهمیت بازار صادراتی عراق برای عرضه‌های سیمان در سلیمانیه عراق تلاش‌هایی برای ایجاد یک تالار صادراتی صورت گرفته تا بتوان به‌صورت ممتد در این بازار کالا عرضه کرد.
مهم‌ترین‌ برنامه‌های توسعه‌ای بورس کالا در سال جاری
- راه‌اندازی قراردادهای مشتقه روی ارز، فولاد محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی.
- ایجاد امکان دسترسی برخط ( آنلاین) به سیستم معاملاتی در بورس کالا.
- ایجاد جذابیت در اوراق موجود از طریق ابزارهایی همچون کاهش وجه تضمین و تعریف قراردادهای اختیار معامله.
- ترویج و فرهنگ‌سازی هدفمند در حوزه قراردادهای مشتقه.
- توسعه معاملات سپرده کالایی در چارچوب ماده 33 قانون افزایش بهره‌وری کشاورزی.
- تمرکز بیشتر بر ایجاد یا توسعه معاملات کالاهای استراتژیک نظیر سیمان.
- فراهم کردن زمینه حضور عرضه‌کنندگان خارجی در رینگ صادراتی.
- فراهم کردن امکان فعالیت موسسات اعتبارسنجی بین‌المللی.
- ایجاد زمینه لازم برای معاملات مدت‌دار و اعتباری.
- استفاده مناسب از ظرفیت‌های قانونی ایجاد شده درخصوص توسعه معاملات.
- راه‌اندازی بورس آتی ارز.
- استفاده از ETC در دو بخش کالا و موجودی انبارها.
- توسعه دارایی‌های پایه جهت استفاده از ابزارهای جدید مشتقه و اوراق استاندارد سلف موازی.




شرکت سیمان لار سبزوار خرید سیمان فروش سیمان خرید و فروش سیمان خرید مصالح ساختمانی فروش مصالح ساختمانی خریدو فروش مصالح سهام سیمان مجمع عمومی سیمان سبزوار آخرین قیمت سهام سیمان سبزوار معاملات سیمان و مصالح ساختمانی توزیع سیمان و گچ فروش اقساطی سیمان سبزوار کیفیت سیمان سبزوار بتن سیمان سبزوار قراضه فراوری قراضه خرید و فروش قراضه خرید و فروش سیمان سفید عاملیت توزیع سیمان سبزوار پخش سیمان در تهران و خراسان بهترین سیمان ایران صادرات سیمان سبزوار گچ رازی خرید گچ رازی فروش گچ رازی خرید و فروش گچ رازی توزیع گچ رازی عاملیت پخش گچ رازی فروش اعتباری گچ رازی  سیمان تیپ2 سیمان تیپ1 سیمان پوزولانی قیمت جدید سیمان واحد فروش و بازاریابی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر روابط عمومی

دانا: سیمان سفید در بین ۱۰ کالای عمده صادراتی!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از خبرنگار اقتصادی تهران نیوز، بررسی تحلیلی تجارت خارجی ایران در چهارماهه نخست امسال نشان می‌دهد که میزان صادرات ۱۰قلم عمده کالایی طی ۴ ماهه نخست سال جاری از نظر(۲۶٫۹۵۲ هزار تن) وزن و (۱۱٫۲۱۳ میلیون دلار) از نظر ارزش مالی بوده است.

با توجه به جدول مربوط به صادرات ۱۰قلم عمده کالایی طی ۴ ماهه نخست سال جاری می توان فقط شاهد محصولات با دامنه متغیر کم از نظر تنوع روبرو شد.رتبه ۱ تا ۵ مربوط به محصولات نفتی است. صادرات سنگ آهن نیز در رتبه ۶ قرار گرفته است.

*سیمان سفید در بین ۱۰ کالای عمده صادراتی

اما در این میان رتبه ۸ و ۹ این جدول چشم نوازی می کند که محصولاتی نظیر پسته و سیمان سفیدپرتلند در آن قرار دارند.

*سهم حدود ۳ درصدی ۳ قاره از محصولات صادراتی کشورمان!

با توجه به آمارهای منتشر شده از بررسی تحلیلی تجارت خارجی ایران در چهارماهه نخست امسال بیشترین صادرات(۹۷٫۵۵ درصد از ارزش کل صادرات) کشورمان به ۲ قاره آسیا و اروپا بوده است و سهم ۳ قاره آفریقا،آمریکا و اقیانوسیه (۲٫۴۴ درصد) معادل ۱۰،۸۰۴ میلیون دلار بوده است

نباید فراموش کرد که با توجه به سهم اندک کشورمان از صادرات محصولات خود به ۳ قاره آفریقا،آمریکا و اقیانوسیه، درصد تغییرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر میزان وزن اقلام صادراتی و البته ارزش مالی نیز شاهد کاهش بوده ایم که جای تامل و سوال دارد.




شرکت سیمان لار سبزوار خرید سیمان فروش سیمان خرید و فروش سیمان خرید مصالح ساختمانی فروش مصالح ساختمانی خریدو فروش مصالح سهام سیمان مجمع عمومی سیمان سبزوار آخرین قیمت سهام سیمان سبزوار معاملات سیمان و مصالح ساختمانی توزیع سیمان و گچ فروش اقساطی سیمان سبزوار کیفیت سیمان سبزوار بتن سیمان سبزوار قراضه فراوری قراضه خرید و فروش قراضه خرید و فروش سیمان سفید عاملیت توزیع سیمان سبزوار پخش سیمان در تهران و خراسان بهترین سیمان ایران صادرات سیمان سبزوار گچ رازی خرید گچ رازی فروش گچ رازی خرید و فروش گچ رازی توزیع گچ رازی عاملیت پخش گچ رازی فروش اعتباری گچ رازی  سیمان تیپ2 سیمان تیپ1 سیمان پوزولانی قیمت جدید سیمان واحد فروش و بازاریابی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر روابط عمومی

بورس نیوز: افزایش نرخ سیمان با یک شرط! راه حل داوطلبانه کارخانجات سیمانی در مقابل تعطیلی

افزایش نرخ سیمان با یک شرط! راه حل داوطلبانه کارخانجات سیمانی در مقابل تعطیلی

با توجه به اینکه قیمت های موجود سیمان در بازار هنوز کمتر از نرخ ابلاغی توسط انجمن در سال 93 می باشد و تا زمانی که این نرخ ها به تعادل نرسد افزایش نرخ های جدید اعمال نخواهد شد.

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان ضمن بیان این مطلب در رابطه با برنامه انجمن جهت افزایش نرخ محصولات کارخانجات سیمان، در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: برنامه انجمن در حال حاضر برقراری تعادل در بازار بین عرضه و تقاضای محصولات این شرکت ها می باشد تا بعد از متعادل شدن آن، بر اساس مصوبه ستاد هدفمندی، قیمت های واقعی سیمان اعمال شود. بنا بر این تا رسیدن به مرحله تعادل افزایش نرخ اعمال نخواهد شد.

عبدالرضا شیخان در ادامه افزود: در جمع بندی اخیری که با مدیران کارخانجات سیمان در جهت برقراری این تعادل انجام شده، تصمیم بر کاهش داوطلبانه ظرفیت تولید کارخانه ها بوده است تا این صنعت بتواند سرپا باقی بماند و مجبور به تعطیلی شرکت ها نشویم. سیاستی که با مشورت فعالان این صنعت و انجمن طراحی شده، این است که با پوشش دو ماه موجودی به اندازه نیاز جامعه، سیمان تولید و عرضه کنند.

شیخان در رابطه با تسعیر بدهی ارزی کارخانجات سیمان گفت: در رابطه با حساب ذخیره ارزی، شرکت ها با بانک های عامل بر اساس نرخ های سال 91، مذاکره کرده تا ترتیب پرداخت بدهی آنها داده شود و در رابطه با وام های ارزی نیز که یک سری از شرکت ها بدون استفاده از حساب ذخیره ارزی از سیستم بانکی تأمین مالی کردند، طبق صحبت رییس بانک مرکزی اگر این بدهی ها با نرخ ارز در سال 91 پرداخت شود قطعاً برای شرکت های فعال در این صنعت مناسب بوده و با کاهش بخشی از بدهی آنها به روند سودآوریشان کمک خواهد کرد.

این مقام مسئول در رابطه با زمان بازگشت دوران رونق به این صنعت گفت: به نظر من با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی و اجرایی شدن لغو تحریم ها، افزایش صادرات و رشد مصارف داخلی به دلیل خروج از رکود در حوزه عمرانی و ساخت و ساز، افزایش سهم بازار در منطقه را خواهیم داشت چرا که در حال حاضر محصولات کارخانجات سیمان با توجه به کیفیت مناسبی که دارند در قیمت های بسیار کمی عرضه می شوند. با برآورد شخصی من از نیمه دوم سال 95 مشکلات این صنعت نیز رو به بهبود خواهد رفت.




شرکت سیمان لار سبزوار خرید سیمان فروش سیمان خرید و فروش سیمان خرید مصالح ساختمانی فروش مصالح ساختمانی خریدو فروش مصالح سهام سیمان مجمع عمومی سیمان سبزوار آخرین قیمت سهام سیمان سبزوار معاملات سیمان و مصالح ساختمانی توزیع سیمان و گچ فروش اقساطی سیمان سبزوار کیفیت سیمان سبزوار بتن سیمان سبزوار قراضه فراوری قراضه خرید و فروش قراضه خرید و فروش سیمان سفید عاملیت توزیع سیمان سبزوار پخش سیمان در تهران و خراسان بهترین سیمان ایران صادرات سیمان سبزوار گچ رازی خرید گچ رازی فروش گچ رازی خرید و فروش گچ رازی توزیع گچ رازی عاملیت پخش گچ رازی فروش اعتباری گچ رازی  سیمان تیپ2 سیمان تیپ1 سیمان پوزولانی قیمت جدید سیمان واحد فروش و بازاریابی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر روابط عمومی

دنیای معدن: برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی معدن و صنایع معدنی در بهمن ماه

به گزارش خبرنگار دنیای معدن، محمود بندرچی با اشاره به اینکه این نمایشگاه با حمایت و همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، خانه معدن، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی، خانه صنعت، معدن و تجارت و سایر تشکل‌های همسو برگزار خواهد شد افزود: این نمایشگاه در راستای تحقق اهداف زیربنایی این صنایع، ایجاد تعامل بین مدیران، دست اندرکاران، اساتید دانشگاه‌ها، مدیران بخش‌های دولتی و خصوصی، شرکت‌های داخلی، خارجی و نمایندگی‌های خارجی فعال در این حوزه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه امسال در فضایی به مساحت حدود 21 هزار مترمربع برگزار شود، اظهار کرد: این نمایشگاه از آن جهت در جزیره کیش برگزار خواهد شد که علاوه بر دسترسی آسان بهترین منطقه آزاد تجاری کشور محسوب می شود، همچنین این جزیره دارای فضای مناسبی برای برگزاری چنین نمایشگاه هایی است که سرمایه گذاران می توانند در فضایی رضایت بخش از معافیت مالیاتی نیز بر خوردار شوند.

بندرچی با اشاره به اینکه در جریان برگزاری نمایشگاه چند همایش برگزار خواهند شد، اضافه کرد: پیش‌بینی برگزاری چند همایش در زمینه‌های سنگ آهن، گندله و آهن اسفنجی انجام شد که بیش‌ترین انرژی این همایش‌ها مربوط به فرصت‌های سرمایه‌گذاری و فراوری مواد معدنی است. همچنین در همین راستا شهرک متالورژی استان گلستان نیز معرفی خواهد شد.

وی تاکید کرد: بر این اساس موقعیت به وجود آمده فرصت مناسبی است تا بخش‌های خصوصی و دولتی با بر قراری ارتباط بیشتر بتوانند در مسیر رشد و توسعه صنایع معدنی همگام شوند ضمن اینکه در جریان برگزاری نمایشگاه می‌توانند بهترین موقعیت‌ را نیز برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی پیدا کنند.

مدیرعامل شرکت رستاک پاد ویژن در ادامه به حضور سرمایه گذارانی با طرح‌های بیش از 200 هزار یورو اشاره کرد و اظهار داشت: هدف اصلی این نمایشگاه آشنایی با زمینه‌های سرمایه‌گذاری و هدایت سرمایه‌های داخلی و خارجی به بخش‌های معدن، صنایع معدنی، صنایع سیمان و متالورژی است که شرکت‌های خارجی می‌توانند در راستای این اهداف طرح‌هایی که ارزش آن‌ها بیش 200 هزار یورو هست را در این مکان به نمایش بگذارند.

او درباره حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه امسال نیز توضیح داد: تا کنون با بیش از 8 کشور از جمله استرالیا، آفریقای جنوبی آلمان ایتالیا، ترکیه، چین، روسیه و قزاقستان تفاهم نامه همکار معقد شده است که در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

بندرچی در پایان افزود: امیدواریم شرکت‌های معدنی و غیره از تمامی حوزه‌ها مانند تجهیزات، ماشین آلات و فراوری در نمایشگاه حضور فعال داشته باشند و ما نیز در این راستا آماده هر گونه استفاده و بهره مندی از رهنمودهای ارزشمند مدیران و کارشناسان این حوزها هستیم.




شرکت سیمان لار سبزوار خرید سیمان فروش سیمان خرید و فروش سیمان خرید مصالح ساختمانی فروش مصالح ساختمانی خریدو فروش مصالح سهام سیمان مجمع عمومی سیمان سبزوار آخرین قیمت سهام سیمان سبزوار معاملات سیمان و مصالح ساختمانی توزیع سیمان و گچ فروش اقساطی سیمان سبزوار کیفیت سیمان سبزوار بتن سیمان سبزوار قراضه فراوری قراضه خرید و فروش قراضه خرید و فروش سیمان سفید عاملیت توزیع سیمان سبزوار پخش سیمان در تهران و خراسان بهترین سیمان ایران صادرات سیمان سبزوار گچ رازی خرید گچ رازی فروش گچ رازی خرید و فروش گچ رازی توزیع گچ رازی عاملیت پخش گچ رازی فروش اعتباری گچ رازی  سیمان تیپ2 سیمان تیپ1 سیمان پوزولانی قیمت جدید سیمان واحد فروش و بازاریابی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر روابط عمومی

ماین نیوز: کوره‌های کارخانه سیمان شرق همچنان در حال کارند

ه گزارش ماین نیوز، روز گذشته یکی از خبرگزاری ها از خاموش شدن کوره های 6 کارخانه سیمان خبر داد کارخانجات سیمان اردبیل، سیمان تهران، سیمان ارومیه، سیمان مازنداران، سیمان شرق و سیمان پیوند گلستان به دلیل کمبود نقدینگی و هزینه های بالای تولید کوره های خود را خاموش کرده و کلینکر تولید نمی کنند.

در همین ارتباط مسئول امور سهام شرکت سیمان شرق به عنوان یکی از شرکت هایی که نام آن در بین این اسامی وجود داشت، اظهار داشت: هیچ یک از دو کوره تولید کلینکر کارخانه خاموش نشده و در حال حاضر مشغول به فعالیت می باشد.

قربانی افزود: با توجه به رکود صنعت سیمان و کمبود تقاضا برای محصولات شرکت در کنار افزایش هزینه های تولید و کمبود نقدینگی از طرف انجمن کارفرمایان صنعت سیمان به تمامی کارخانجات ابلاغیه صادر شده است که 20 درصد ظرفیت تولید خود را کاهش دهند و کارخانه سیمان شرق نیز در این خصوص در حال رایزنی و مذاکره می باشد اما در حال حاضر تمامی کوره ها در حال تولید و فعالیت می باشند.

وی با اشاره به انباشت تولیدات سیمان در انبارها گفت: بازار داخلی سیمان دچار رکود و مشکل شده و تنها راهکار برای بهبود این وضعیت تمرکز بر افزایش صادرات محصولات می باشد که البته مشکلات صادرات هم کم نیست و در شرایط فعلی در کنار افزایش صادرات ناچار به کاهش ظرفیت تولیدات خود هستیم تا مشکلات نقدینگی و سرمایه در گردش کاهش یابد.




شرکت سیمان لار سبزوار خرید سیمان فروش سیمان خرید و فروش سیمان خرید مصالح ساختمانی فروش مصالح ساختمانی خریدو فروش مصالح سهام سیمان مجمع عمومی سیمان سبزوار آخرین قیمت سهام سیمان سبزوار معاملات سیمان و مصالح ساختمانی توزیع سیمان و گچ فروش اقساطی سیمان سبزوار کیفیت سیمان سبزوار بتن سیمان سبزوار قراضه فراوری قراضه خرید و فروش قراضه خرید و فروش سیمان سفید عاملیت توزیع سیمان سبزوار پخش سیمان در تهران و خراسان بهترین سیمان ایران صادرات سیمان سبزوار گچ رازی خرید گچ رازی فروش گچ رازی خرید و فروش گچ رازی توزیع گچ رازی عاملیت پخش گچ رازی فروش اعتباری گچ رازی  سیمان تیپ2 سیمان تیپ1 سیمان پوزولانی قیمت جدید سیمان واحد فروش و بازاریابی


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر روابط عمومی

خبر: روزنامه ایتالیایی: ایران در تولید سیمان و خودرو می تواند به یکی از پویاترین اقتصادهای منطقه تبدیل شود

ایل سوله ونتی کواترو اوره" در گزارشی با عنوان " ایتالیا در ایران در پی کسب جایگاه نخست است"، با اشاره به سفر وزیران امور خارجه، توسعه اقتصادی ایتالیا به ایران و امضای توافق نامه های تجاری بین دو کشور نوشت: جمهوری اسلامی ایران در سالهای آینده با داشتن نفت و متنوع سازی اقتصاد در قالب صنایع بزرگی مانند تولید سیمان و خودرو می تواند به یکی از پویاترین اقتصادهای منطقه تبدیل شود.

این روزنامه افزود: پائولو جنتیلونی، وزیر امور خارجه ایتالیا در دیدار با ظریف تاکید کرد: "ایتالیا می خواهد نخستین شریک تجاری ایران باشد".




شرکت سیمان لار سبزوار خرید سیمان فروش سیمان خرید و فروش سیمان خرید مصالح ساختمانی فروش مصالح ساختمانی خریدو فروش مصالح سهام سیمان مجمع عمومی سیمان سبزوار آخرین قیمت سهام سیمان سبزوار معاملات سیمان و مصالح ساختمانی توزیع سیمان و گچ فروش اقساطی سیمان سبزوار کیفیت سیمان سبزوار بتن سیمان سبزوار قراضه فراوری قراضه خرید و فروش قراضه خرید و فروش سیمان سفید عاملیت توزیع سیمان سبزوار پخش سیمان در تهران و خراسان بهترین سیمان ایران صادرات سیمان سبزوار گچ رازی خرید گچ رازی فروش گچ رازی خرید و فروش گچ رازی توزیع گچ رازی عاملیت پخش گچ رازی فروش اعتباری گچ رازی  سیمان تیپ2 سیمان تیپ1 سیمان پوزولانی قیمت جدید سیمان واحد فروش و بازاریابی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر روابط عمومی