اتحادیه تولیدکنندگان سیمان پاکستان از دولت این کشور خواست سیمان ایران را در فهرست منفی خود قرار دهد یا با اعمال قوانین ضددامپینگ به تولیدکنندگان داخلی کمک کند تا سهم خود از بازار را بیابند.
به نقل از روزنامه پاکستانی داون، اتحادیه تولیدکنندگان سیمان پاکستان از دولت این کشور خواست تا سیمان ایران را در فهرست منفی خود قرار دهد یا با اعمال قوانین ضد دامپینگ به تولیدکنندگان داخلی کمک کند تا سهم خود از بازار را بیابند.
سخنگوی این اتحادیه گفت، قاچاق سیمان از بلوچستان ایران سبب خسارت چشمگیری به خزانه دولت شده است. دولت باید برای کاهش این تهدید اقدامات فوری انجام دهد.
به طور متوسط واردات سیمان ایران از بلوچستان به پاکستان از 15 مارس تا 16 آوریل روزانه 500 تا 600 تن برآورد شده است. قبلا این میزان روزانه حدود 100 تن بود.
وی گفت، صنایع داخلی در وضعیت دشواری قرار دارند چراکه مالیات‌ها و تعرفه‌های قانونی را پرداخت می‌کنند اما سیمان وارداتی و قاچاق از امتیازات زیادی برخوردار می‌شود.
وی با مثالی توضیح داد، 2 تریلی در 16 آوریل از مرز تفتان وارد پاکستان شدند درحالی‌که حامل 105 و 52 تن سیمان بودند و مالیات پرداختی تنها بر 90 و 45 تن از بار آنها اعمال شد.
سخنگوی اتحادیه تولیدکنندگان سیمان پاکستان افزود، این وضعیت در سایه تبانی مقامات گمرک و حمل‌کنندگان سیمان صورت می‌گیرد.
وی گفت، واردات غیرقانونی سیمان از ایران برای بخش سیمان پاکستان زیان‌آور است و نگرانی‌های بیشتری در مورد صنعت سیمان مطرح کرده است.

سیمان سبزوار خرید سیمان فروش سیمان